ANALIZA PROFILI ZAINTERESOWAŃ

Analizując profile zainteresowań poszczególnych szkół ‚interesującymi przedmiotami (historia — język polski) J. Burska stwierdza bardzo wyraźne nieraz różnice na poziomie tych samych klas i całych szkół. Różnice te wahają się na przykład w zainteresowaniach historią od 12,5% do 50% w klasach V, od 11,1% do 34,8% w klasach VI i od 7,4% do 15,6% w VII. Wbrew ogólnie stwierdzonej dominacji zainteresowań historycznych u chłop­ców, w jednej ze szkół wystąpiła ich dominacja u dziewcząt, a w innej szkole ujawniono zrównoważenie zainteresowań historycznych u chłopców i dziewcząt. Analiza metod nauczania w szkołach i klasach odbiegających profilem zainteresowań od innych wskazuje na zbieżność występowania zainteresowań z metodami aktywizującymi poznawczo i usamodzielniającymi.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!