CHĘĆ PODEJMOWANIA PROBLEMÓW

Obserwacja rodzącego się nowego zainteresowania i próby eksperymentalne w tym zakresie (A. Gurycka, 1957) dostar­czają informacji dotyczących drugiej prawidłowości ich roz­woju. Proces przetwarzania się zaciekawień orientacyjnych w badawcze nie odbywa się w sposób prosty, poprzez samo wzbogacanie ich struktury, a co z tym się wiąże, coraz po­ważniejsze i aktywniejsze traktowanie problemów. Występuje coraz bardziej częste i chętne podejmowanie problemów, które można rozwiązywać i które traktuje się nie jako sygnały i banały, ale jako „problemy faktyczne”, a zwłaszcza „za­dana” podniecające intelektualnie, frapujące, ciekawe, za­powiadające możność zdobycia interesujących informacji i często zakończone efektem w postaci rozwiązania problemu. Towarzyszy temu poczucie wzrastającej zaradności, czyli umiejętności i sprawności w radzeniu sobie z nimi.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!