CZYNNOŚCI POZNAWCZE

Czynności poznaw­cze, wykonywane według bardzo dokładnej instrukcji, jakby „recepty” wychowawcy mogą kształcić umiejętności poznaw­cze, nie budzą jednak ciekawości. Człowiek, u którego chcemy kształtować zainteresowania, a więc którego zacieka­wienia wejdą w fazę badawczą, musi stanąć „twarzą w twarz” wobec niewiadomej. Początkowo margines jego samodziel­ności może być niewielki, ale od początku musi istnieć. Nie mogąc dokładniej określić rozmiarów wskazań, można powiedzieć, że ich prawidłowość da się ocenić w sposób relatywny: Czy pozostawiły rzeczywistą swobodę badaw­czą, miejsce na własne próby i poszukiwania ucznia, a zarazem czy zapewniły sukces.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!