DLA CELÓW PRAKTYCZNYCH

Ostrze­ga się jednak przed przypisywaniem nawet dla celów prak­tycznych bezwzględnej wartości tej znajomości ucznia. Wpływ na efekt poznania ma bowiem psychologiczna wraż- wosc i spostrzegawczość wychowawcy, wnikliwość i zdolność o     psychologicznej interpretacji danych obserwacyjnych co wymaga wiedzy i umiejętności oraz kultury psychologii wychowawcy. Ponadto wpływ na wartość obserwacyjnego poznania mają postawy, nastawienia i uprzedzenia wychowaw­cy w stosunku do konkretnego wychowanka. Nie bez znaczenia wreszcie jest „dostępność” obserwacyjna wychowanka: otwarosc czy skrytośc zachowań manifestujących ich podłoże psy­chologiczne-(uczucia, motywy, przekonania itp.) oraz wyrazistosc 1 stopień ich skomplikowania.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!