FORMA TWORZENIA SYTUACJI

Należy przypuszczać, że dla kształtowania zainteresowań w fazie budzenia zaciekawień sztuka pytania odgrywa znamienną rolę. Nie tylko ważne jest, by pytać, ale i sposób, w jaki to „pytanie” przebiega. Inną formę tworzenia sytuacji problemowych dla budzenia zaciekawień stanowią różnego typu demonstracje, po­kazy, obrazy, filmy. Uczeń, który obserwuje eksperymen­talnie: wytworzone (czy też naturalne) nie znane mu lub zaskakujące go zjawisko, staje wobec „niemego pytania”, wobec problemu, który bądź pytaniem wychowawcy zostanie określone, bądź wymaga sformułowania pytania dla samego siebie. Podobną rolę spełniają różnego rodzaju testy zawie­rające nowe czy niezwykłe informacje, ewentualnie luki lub niedorzeczności.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!