NIEWŁAŚCIWE FORMUŁOWANIE

Zbiór zaimków pytanych określa zakres niewiadomej pytania. Istotne bywa ćwiczenie umiejętności adekwatnego formułowania pytań przez dzieci i młodzież tak, aby pytania były odpowiednie w stosunku do problemu. Niewłaściwe formułowanie pytania sprowadza proces poznawczy na manowce. Umiejętnością, ważną w pro­cesie kształtowania zainteresowań, staje się także rozkładanie problemów złożonych na proste.E. Berlyne przytacza eksperyment J. B. Suchrnana (1961) służący ćwiczeniu umiejętności „dociekania” (inąuiry trening):„Procedura ta zaczyna się od krótkiego filmu, który demon­struje dziwne zjawisko fizyczne: mosiężną kulę, która jest na tyle mała, że przechodzi przez mosiężny pierścień, podgrzewa się, a wówczas spoczywa ona na pierścieniu nie mogąc przez niego przejść. Pusta puszka, którą podgrzejemy, a następnie pozwolimy jej ostygnąć, może ulec zgnieceniu, ponieważ kondensacja oary wodnej w jej wnętrzu redukuje wewnętrzne ciśnienie.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!