NOWE FUNKCJE ROZWOJOWE

Nowe funkcje rozwo­jowe u dziecka stwarzają mu nowe możliwości, które wypierają uprzednie._Dlatego niechętnie mówi się o cechach osobowości dziecka w pierwszych miesiącach czy latach jego życia. Spotkać się też można z poglądem przyjmującym, że zainteresowania dziecka stanowią produkt dłuższego rozwoju i że można stwierdzić ich obecność dopiero u młodzieży. Istnieją jednak wyniki badań wskazujące, że stabilność nie musi być cechą zainteresowania nawet u starszych chłopców i dziewcząt. E. Super cytuje badania E. H. Cartera, który inwentarzem Stronga przebadał chłopców i dziewczęta w jedenastym roku życia, a następnie powtarzał badania tych samych dzieci co roku przez 4 lata. Średni współczynnik korelacji między pierwszym a co­rocznymi badaniami wraz z upływem czasu malał od 0,62 (po­przez 0,51) do 0,31 (po 3 i 4 latach).

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!