Produkowanie tego samego

Teoretycznie marki starają się od siebie mocno odróżniać a różnicowanie produktów w obrębie nawet jednej marki ma zapewnić jej przydatność w jak najszerszej grupie odbiorców. Dla zdecydowanej większości dużych korporacji nie ma znaczenia, czy do zwiększenia korzyści trzeba będzie po prostu między swoje linie produktowe wepchnąć jeszcze jedną odmianę, czy wystarczy założyć spółkę-córkę, która swoją nazwą i logo firmować będzie zupełnie nową linię, tak by klienci nie zorientowali się, że ostatecznie producent pozostaje ten sam. W istocie więc różnorodność między sklepami oraz zróżnicowanie towarów są często tylko pozorne a w istocie ludzie robiący zakupy regularnie doskonale wiedzą, że nie ma sensu szukać bez ustanku nowych produktów, albowiem ostatecznie różnica jest nieduża. Oczywiście nie tyczy się to rynku spożywczego, gdzie nawet najmniejsze różnice między produktami mają znaczenie dla klienta, ale w przypadku rynku modowego, ubrań i kosmetyków, można pokusić się o stwierdzenie, że w wielu sklepach dominują dokładnie te same rozwiązania.