PRZECIĄŻENIE KONTAKTU

Trzeba zwrócić też uwagę na możliwość przeciążenia kontaktu wy­chowawcy z wychowankiem nadmiarem pytań pochodzących od tego pierwszego. S. Racinowski twierdzi, że na lekcjach, które obserwował, nasilenie pytań pochodzących od nauczy­ciela było bardzo duże; dochodziło nawet do 120 pytań za­dawanych przez nauczyciela w ciągu 45 minut lekcji szkol­nej. Jest zrozumiałe, że tak pobudzana z zewnątrz aktywność poznawcza musi zatrzymać się na fazie orientacji zależnej od wychowawcy, a nie może przekształcić się w zaciekawienie badawcze wymagające spokoju potrzebnego na refleksję oraz uniezależnienia wychowanka w swych poszukiwaniach od źródła problemu, jakim jest wychowawca w początkowej fazie procesu kształtowania zainteresowań.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!