ŚLEDZĄC WYNIKI

Wzrasta też do czwar­tego roku życia ilość reakcji emocjonalnych towarzyszących poznawaniu oraz liczba reakcji słownych.Śledząc wyniki badań podane przez M. Susułowską można znaleźć dowody, że aktywność poznawcza dziecka stopniowo się komplikuje. Autorka ta cytuje L. A. Orbeliego, który pisze: „Jest to niewątpliwie przejście od prymitywnej reakcji orientacyjnej do reakcji bardziej złożonych. Następuje w tym czasie jakby bifurkacja  prymitywnej reakcji orientacyjnej na dwa odruchy: odruch «co to takiego?» — jak mówi I. P. Pawłów — i odruch «co z tym można zrobić?». Są to zaczątki tych złożonych aktów, które w końcu doprowadzają do zło­żonych procesów poznawczych, do rozwoju procesów pracy i wyrastających na ich bazie nauki, techniki, sztuki”.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!