UDZIELANIE WSKAZÓWEK

W efekcie można stwierdzić, że od sposobu udzielania wskazówki, jak problem rozwiązać, czyli przygotowania ucznia do pracy, zależy jego powodzenie oraz satysfakcja, jaką prze­żyje w związku z uzyskanym wynikiem.Najważniejszym, a zarazem najtrudniejszym, zagadnieniem przy kształtowaniu zainteresowań jest „wielkość wskazówki”. Nie mamy co do tego żadnych wytycznych empirycznych. Wiadomo jedynie, że w charakterze wskazówek udzielanych uczniowi, u którego chcemy obudzić nowe zainteresowania, tkwi cecha ich niepełnościw stosunku do rozwiązania. Musi istnieć margines niewiedzy pozostawionej do uzupełnienia, margines samodzielności poznawczej, jakaś niepewność, aby zaciekawienie badawcze w ogóle powstało.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!