W PIERWSZYM OKRESIE

Ponadto w pierwszym okresie zachłannego poznawania świata dziecku nie wystarcza wiedza przekazywana za pośrednictwem mowy, początkowo przecież często niezrozumiałej, i dlatego jego czynności poznawcze mogą nawet powodować pewne kłopoty. Znane są powszechnie przypadki niszczenia zabawek właśnie w tra cie zaspokajania ciekawości.Wraz z rozwojem mowy czynnościom poznawczym towa­rzyszą wypowiedzi, które nieraz zastępują realne poczynania badawcze dziecka. Dziecko, zamiast samo badać, szukać, próbować, zadaje pytania. Po okresie sensoryczno-motorycznego, bezpośredniego zaspokajania ciekawości następuje więc okres pośredniego poznawania — okres pytań.Najbardziej charakterystyczne formy aktywności poznaw­czej przedstawia na podstawie swych badań Maria Susułowska.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!