W WYCHOWANIU UMYSŁOWYM

,,W wychowaniu umysłowym małego dziecka pytania i udziela­na na nie odpowiedź grają rolę niezmiernie ważną. O ile mi wiadomo — pisał w 1939 roku ten autor (a to, co pisał wydaje się dotychczas aktualne) — wychowanie przedszkolne nie poświęca dotąd pytaniom dzieci specjalnej uwagi […]. Im bardziej przed­szkole potrafi odtworzyć warunki rodzinne i dać dzieciom te same warunki wychowawcze, które daje dobra rodzina, tym więcej będzie pytań […]. Dydaktyka pytań małego dziecka ma przed sobą dwa główne zadania. Jedno polega na zachowaniu się wy­chowawców tak, aby dziecko pytało […] jak najwięcej, drugie na dawaniu dobrych odpowiedzi, tj. dobrze dziecko informujących, a zarazem zaciekawiających je i zaspokajających jego ciekawość […]. Nie potrzeba zachęcać umysłowo normalnie rozwijającego się małego dziecka, aby zadawało nam pytania. Głód wiedzy już u normalnego trzyletniego dziecka jest tak duży, że tematu do pytań nigdy mu nie zabraknie […]. Trzeba, aby z pytań dziecka i naszych odpowiedzi powstała swobodna i interesująca rozmowa.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!