ZESTAWIENIE TYPÓW ZAINTERESOWAŃ

Przeprowadzała ona badania nad dziećmi w wieku 0—7 lat studiując ich reakcje poznawcze na nowe bodźce. Użyto w ba­daniach jako bodźców gwizdka, pozytywki, baniek mydlanych, specjalnie skonstruowanego dla celów badawczych aparatu. Bodźce różniły się m. in. stopniem nowości dla dzieci w różnym wieku.Zestawiając wszystkie typy zaobserwowanych w czasie eksperymentów reakcji poznawczych, M. Susułowska ujawnia następujące fakty: Z wiekiem zanika obojętość na nowe bodźce, czyli coraz więcej bodźców wywołuje ciekawość dziecka; coraz rzadsza staje się także reakcja znieruchomie­nia jako skutek zadziałania bodźca nie znanego; wzrasta stop­niowo liczba ruchów ukierunkowujących, umożliwiających lepsze poznanie bodźca (zwrot głowy, fiksacja wzroku itp.); coraz częstsza staje się manipulacja specyficzna, dostosowana do własności poznawanego przedmiotu.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!