ZGODNOŚĆ WYNIKÓW

Wyniki te zgodne są z wynikami prac dotyczących nauczania problemowego. Niestety, badań naukowych wprost dotyczących zależności zainteresowań uczniów od metod ich nauczania jest mało. Dlatego eksponowaliśmy rezultaty analiz J. Burskiej jako w tej dziedzinie zupełnie odosobnione. Dla psychologii zainteresowań nie wystarczają bowiem ogólne tezy o walo­rach różnych metod nauczania, w tym zwłaszcza metody problemowej w odmiennych jej postaciach. W wyniku zastoso­wania tych metod uzyskuje się jedynie zwiększoną aktywność i samodzielność uczniów oraz lepsze przyswojenie wiedzy. Psychologia zainteresowań zwraca uwagę na produkt naucza­nia, jakim są żywe, dynamiczne, progresywne zainteresowa­nia uczniów rokujące dalszy samodzielny i zaangażowany proces zdobywania wiedzy z określonej dziedziny oraz wysoką umiejętność i pasję penetracji w jej najtrudniejsze dla poznania problemy.

Witaj na moim serwisie! Z wykształcenia jestem kosmetyczką, ale moda to jedna z wielu moich pasji. Na stronie znajdziesz wpisy zarówno urodowe, jak i te w całości poświęcone modzie. Zapraszam do aktywnej dyskusji w komentarzach!